Jeszcze dziesięć/piętnaście lat temu niewielu przedsiębiorców myślało o tym, aby sprzedawać swoje towary bądź usługi za pośrednictwem internetu. Technologia oraz społeczeństwo szybko weryfikuje nowości ze świata mediów - podobnie stało się z Internetem, który z roku na rok stawał się coraz popularniejszy. Wraz z masowym dostępem do Internetu, pojawiła się możliwość robienia zakupów w sieci - to łatwe, wygodne, tańsze i dające więcej możliwości zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Tak właśnie zrodziły się sklepy internetowe, które obecnie pojawiają się w sieci jak grzyby po deszczu.
Jednak odpowiedzmy na pytanie - czy warto posiadać sklep internetowy? Spoglądając na prognozy a także przyzwyczajenia konsumentów odpowiedź jest jedna - warto. Sklep internetowy to rozszerzenie działalności gospodarczej (w przypadku firm, które oferują swoje usługi i towary wyłącznie za pośrednictwem sieci, sklepy internetowe to jedyny sposób na zdobycie Klientów i sprzedaż towarów). Na początku sklep stacjonarny może korzystać ze sprzedaży internetowej jako dodatek. Szybko jednak okaże się, że to sieć sprzedaje więcej - tą tezę śmiało może potwierdzić wielu przedsiębiorców. Sklep internetowy to także mnóstwo korzyści i brak ograniczeń - możemy ze swoją stroną dotrzeć do znacznie większego grona odbiorców, oferować im usługi lub towary w niższej cenie i co ważne - sprzedawać całą dobę. Nie ma obecnie branży, która rezygnowałaby z internetu, społeczeństwo tego nie robi i z pewnością nie zrobi, dlatego rynek handlowy nabiera tempa, przenosząc się do sieci i do sklepów, które pośredniczą między transakcjami na drodze konsument - sprzedawca.