Bezpieczeństwo i higiena pracy to niezwykle ważny element, o który muszą dbać zarówno pracownicy, jak i przełożeni. Będąc na stanowisku zarządczym, mamy jednak znacznie więcej na głowie. To od nas będzie zależeć kwestia wyposażenia biura. Na biuro przyjazne pracownikowi składa się wiele elementów i każdy z nich należy wybrać tak, aby zapewnić pracującym, jak największą ergonomię. O czym należy pamiętać w szczególności? Dowiecie się z dzisiejszego artykułu!

Światło pod kontrolą

Zestawienie rzeczy, o które należy zadbać, by zbudować ergonomiczne biuro rozpoczynamy od oświetlenia. Oczywistym jest, że praca biurowa opiera się na zadaniach umysłowych wymagających czytania, pisania, analizy itp. Wszystkie te czynności polegają na wzroku, a co za tym idzie naszych oczach. Jak o nie zadbać? Przede wszystkim montując w biurze odpowiednie oświetlenie. Oprócz lamp dostosowanych do zasad BHP należy również uporać się z kontrolą światła dziennego. Nie ma nic gorszego niż promienie słoneczne odbijające się od monitora lub świecące prosto w oczy podczas pracy na komputerze. Można temu zaradzić stosując rolety lub zasłony oparte o karnisze sufitowe http://www.forestpolska.com. Przy pomocy zasłon odgrodzimy biuro od niekorzystnego oświetlenia i nadmiaru ciepła z zewnątrz, a wybierając nowoczesne karnisze elektryczne, zyskujemy zdalną kontrolę nad zasłonięciem okna. Rolety sterowane pilotem czy smartfonem? Czemu nie!

Wygodne siedzisko

Następnym elementem, którego nie może zabraknąć w ergonomicznym biurze, jest wygodne krzesło biurowe. Jest to coś, bez czego praca w biurze obyć się nie może. Krzesło z wysokim oparciem i regulowanym siedziskiem zapewnia pracownikom nie tylko komfort, ale również bezpieczeństwo. Jak nietrudno się domyślić, siedzący tryb pracy mocno oddziałuje na nasz kręgosłup, posturę, a w pełni regulowane krzesło dba, o to, aby ten wpływ nie był negatywny i wyniszczający dla pleców. Poza tym, kilkugodzinne siedzenie na niewygodnym krześle obciąża nie tylko plecy, ale również nastrój i nastawienie pracownika, a bez niego nie ma mowy o wydajnej pracy.

Biurko na miarę potrzeb

Ostatnim elementem, który dziś sobie omówimy jest biurko. To na nim w pracy biurowej dzieje się najwięcej. Zależnie od tego, czym konkretnie w biurze się zajmujemy, nasze biurko będzie mniej lub bardziej zapełnione papierami, teczkami, sprzętem czy notatkami. Ważne jest, by zadbać o to, aby pracownicy posiadali biurka o odpowiedniej powierzchni. Układanie rzeczy w stosach, ze względu na ograniczoną powierzchnię roboczą to zdecydowanie ostatnie czego nam trzeba. To niepotrzebnie komplikuje i spowalnia pracę, a wystarczy przecież zadbać o większe biuro!